Blog
Baza wiedzy
Kreatywna a zarazem funkcjonalna aranżacja przestrzeni biurowej to marzenie każdej firmy – zarówno tej małej, jak i wielkiej. Takie rozwiązanie nie tylko buduje przyjazne miejsce pracy, ale także wpływa na zwiększenie wydajności pracowników. Dodatkowym atutem przemyślanej aranżacji biura jest dostosowanie jej do modelu pracy firmy. To niezwykle ważne, gdy model ten wymaga cichych przestrzeni np. […]
Warszawa wciąż stanowi główny kierunek inwestycyjny w Polsce w kategorii nieruchomości biurowych. W mgnieniu oka panorama miasta wzbogaca się w nowe wieżowce, a chętnych na wynajmowanie powierzchni biurowych nie brakuje. Jak donoszą raporty dotyczący rozwoju rynku nieruchomości w Polsce: pod koniec 2018 roku w Warszawie istniało ponad 5,4 mln mkw nowoczesnej powierzchni biurowej. Nie sposób […]
Liczby związane z dostępną powierzchnią najmu wokół Ronda Daszyńskiego, robią wrażenie. Na obszarze ograniczonym ulicami: Karolkową, al. Jana Pawła II, al. Solidarności i Koszykową znajduje się już ponad 0,5 mln mkw powierzchni biurowej! To przewyższa rynek biurowy w takich miastach Polski jak Poznań, czy Łódź! A prognozy dla rozwoju tej części miasta są bardzo korzystne […]
O prężnie rozwijającym się rynku biurowym w Warszawie świadczą nie tylko obserwacje i słowa mieszkańców, ale przede wszystkich liczby, które w roku 2018 są rekordowe. W pierwszych półroczu odnotowano ponad 420 tys. m2 powierzchni biurowej, którą poddano wynajmowi. To stanowi najlepszy wynik w historii. Dodatkowo prognozy rynku informują, że ceny najmu netto powierzchni biurowych w […]
Tylko we wrześniu 2018 roku w Polsce zostało zarejestrowanych 29 007 firm. Zakładając, że chociaż 1% z tej grupy postanowi rozpocząć swoją działalność od zakwaterowania się w biurze, to daje nam aż 290 nowych biur! Z takim tempem przyrostu nowych przedsiębiorstw nic dziwnego, że trendy w aranżacji wnętrz biurowych zmieniają się w mgnieniu oka! Jak wyglądają […]
Mówiąc dziś o trendach w projektowaniu biur, nie myślimy o estetycznych zabiegach wnętrzarskich, ale o idei. Świadome firmy, myślące globalnie i długofalowo, rozumieją, że proces aranżacji biura nie zaczyna się na etapie doboru kolorów i materiałów. Najpierw należy wyznaczyć kierunek, w którym dana organizacja chce się rozwijać, przeanalizować, a czasem nawet przewartościować swoje podejście do […]
Według szacunków corocznego światowego badania powierzchni coworkingowych magazynu Deskmag, do końca 2018 roku na całym świecie będzie już 1,7 mln użytkowników współdzielonych przestrzeni pracy. Wraz z rozwojem tego segmentu rynku, wzrasta konkurencja między operatorami. Powinni oni zatem rywalizować o użytkowników oferując im dodatkowe usługi jak np. szkolenia, programy wsparcia, doradztwo, ale także postawić na design, […]
Ocean Plaza, nowy budynek butikowy na warszawskiej mapie biurowej, przyjął już swoich pierwszych najemców. Za kompleksowe wykonawstwo fit-outów wszystkich powierzchni najmu odpowiada firma Forbis Group. Ocean Plaza to butikowy budynek klasy A, zlokalizowany w mokotowskim centrum biznesowym przy ul. Pęcherskiej. Oddany z końcem 2017 roku biurowiec liczy osiem nadziemnych kondygnacji. Za generalne wykonawstwo fit-outów dla […]
Mało efektywne, dłużące się spotkania firmowe bywają zmorą każdego pracownika. Rozmowy nierzadko zbaczają na tematy poboczne, a układ typowej sali konferencyjnej, który sprawdzi się podczas spotkania biznesowego, niekoniecznie pomaga budować twórczą atmosferę. Jak zatem zaaranżować biurową przestrzeń, aby wspierała ona naszą produktywność podczas pracy w grupie? Pracowniku, wstań z krzesła Jak wskazują wyniki badań uczonych […]
W 2017 roku ogólna liczba powierzchni handlowej w Polsce osiągnęła poziom 14,3 mln mkw. Oznacza to, że w tym czasie wzrosła aż o 3%. Otwartych zostało 20 nowych wielkopowierzchniowych obiektów, w tym m.in. Galeria Północna w Warszawie. Wraz z powstawaniem nowych galerii handlowych w kraju zagościło kilka nowych marek: Newbie, Hamleys, BeFree, Zarina.W branży komercyjnej […]
Polski rynek restauracyjny ma się dobrze. Ogólna poprawa sytuacji majątkowej Polaków i ewolucja zachowań konsumenckich, szczególnie wśród młodego pokolenia, wpływają na coraz wyższe obroty lokali, również w mniejszych miastach. Szacuje się, że ok 60 procent z nas jada na mieście przynajmniej kilka razy w miesiącu. Biznes kusi. Jednym z ważniejszych czynników, mogących wpłynąć na sukces […]
Co roku w badaniach rynku przeprowadzanych przez BCMM, wyniki wskazują na wzrost popytu związanego z usługami architektonicznymi. W związku z tym obecnie na większości politechnik w Polsce istnieje możliwość rozpoczęcia nauki na kierunku „architektura”, który kończą rocznie tysiące studentów. Wiedza zdobyta podczas studiów jest niezwykle cenna, ale to doświadczenie i znajomość prawa determinuje wartość na […]
Biura serwisowane i coworkingowe to rozwiązania, które z założenia adresowane były głównie do sektora małych i średnich przedsiębiorstw, start-up’ów i freelancerów. Obecnie co raz częściej również większe firmy doceniają ideę dynamicznej kultury pracy i decydują się na krótkoterminowe umowy najmu, wiążące się z mniejszym ryzykiem. – Pojęcia coworkingu i biura serwisowanego są często utożsamiane i […]
Lekki, minimalistyczny i bardzo kobiecy – taki jest nowy koncept butików marki Ania Kruk. Pierwsze salony w nowej odsłonie zrealizowaliśmy już w Galerii Mokotów, Wola Parku, Manufakturze i Galerii Jurajskiej. Inspiracją przy tworzeniu nowego wizerunku butików Ani Kruk był styl marki, zdefiniowany przez lekkość, prostotę i niewymuszoną elegancję. Wyposażenie regałów w smukłe, wysokie nóżki i […]
Rynek nieruchomości komercyjnych można podzielić na trzy główne gałęzie uzależnione od przeznaczenia powierzchni: nieruchomości biurowe, handlowe i usługowe. Niezależnie od kategorii w definicji „nieruchomości komercyjnych” mają one przynosić właścicielom zysk netto. A to jest ściśle uzależnione od stanu gospodarki w danym kraju. Raporty Głównego Urzędu Statystycznego z roku 2017 przedstawiły polską gospodarkę jako niezwykle stabilną […]
Przez lata wykreowano wiele stylów aranżacji wnętrz. Poczynając od stylu boho pełnego dynamicznych kolorów i z pozoru niepasujących do siebie elementów, poprzez styl kolonialny powstały wskutek inspiracji zaczerpniętych z Afryki i wypełniony delikatnymi kolorami beżu, bieli, wanilii połączonych z mocnym i ciemnym akcentem drewnianym. Do tego dochodzą wariacje stylu prowansalskiego czy klasycznego, w których dominuje […]
Szeroko rozumiane przestrzenie biurowe coraz częściej przestają być jedynie szarymi pomieszczeniami wypełnionymi biurkami i komputerami. Stają się wizualną wizytówką firmy, miejscem sprzyjającym kreatywnemu myśleniu i obszarem, w którym pracodawca zwiększa wydajność i morale swoich pracowników. W związku z tak rozwijającym się trendem, w aranżacji biura pojawia się mnóstwo rozwiązań dotyczących wnętrz biurowych. Jednym z coraz […]
Gastronomia w centrach handlowych opiera się głównie na idei „zamów szybko, zjedz i zwolnij stolik”. Jednak wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów galerii handlowych powstaje coraz więcej bardziej intymnych miejsc, w których można w zaciszu porozmawiać i w komfortowych warunkach zjeść posiłek. Nie mówimy już o strefie gastronomicznej zwanej „foodcourt”, a o restauracjach znajdujących się na terenie […]
Fitness, dbanie o sylwetkę i zdrowy tryb życia znajduje coraz większe grono zwolenników wśród Polaków. Wszystko za sprawą większej świadomości na temat zdrowego trybu życia i kultywowania uprawiania sportu przez znane osobistości. Przekłada się to na statystyki, które pokazują, że do klubów fitness uczęszcza regularnie ok. 2,7 mln Polaków. Mają do dyspozycji ok. 2500 klubów, […]
Wielokanałość, czyli trend prężnie rozwijający się na zachodzie pod nazwą „omnichannel” stanowi główny punkt zmiany bezpośredniego podejścia do klienta. Dane zebrane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej pokazują, że ponad 55% klientów wybiera zakupy tych samych marek w trzech różnych kanałach (online, offline, mobile). Aby wyjść naprzeciw potrzebom klienta, należy wdrożyć spójne połączenie wszystkich kanałów sprzedaży. Współczesne […]
Funkcjonalne, dobrze zaprojektowane i przyjazne biuro, w pozytywny sposób wpływa na motywację i wydajność pracowników. Open space Pomimo wielu krytycznych głosów, open space wciąż stanowi niesłabnący trend aranżacyjny. Jako jego naczelną wadę wymienia się najczęściej trudności w wykonywaniu zadań, wymagających skupienia. A jednak tego typu przestrzeń zapewnia dobrą komunikację, wpływa na integrację oraz pozwala na […]
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Jurkach to placówka dla dzieci i młodzieży z lekką, umiarkowaną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. W malowniczo położonym dworku z XVIII wieku uczy się 115 wychowanków – od przedszkolaków, po uczniów szkół zawodowych. Ważnym obszarem działalności Ośrodka jest organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz zajęć rewalidacyjnych dla swoich podopiecznych. Pracownicy […]
Loake to marka z ponad 130 letnią tradycją w szyciu klasycznego, luksusowego, męskiego obuwia. Pierwsza fabryka założona została w 1880 roku w angielskim mieście Kettering przez trzech braci Loake – Johna, Thomasa i Williama. Do dzisiaj produkuje się w niej buty wg mającego 300-letnią tradycję systemu „GoodyearWelting” który charakteryzuje brak bezpośredniego kontaktu pomiędzy cholewką a podeszwą, […]
Nowy projekt wnętrza sieci kawiarni Etno Cafe zaprojektowany został przez nas na podstawie conceptbooku inwestora. Postanowiliśmy jednak zaproponować kilka pomysłów i wprowadzić zmiany, które sprawiają, że wnętrze jest nie tylko piękne, ale także funkcjonalne. Pierwszy lokal z nowym konceptem powstaje w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej. Projekt dla Etno Cafe cechuje świeżość, lekkość oraz kolory i […]
Z niekrytą satysfakcją informujemy, że po wielu intensywnych miesiącach przygotowań, staliśmy się częścią Grupy Kapitałowej Paged. Połączenie kompetencji projektowych Forbis i doświadczenia w produkcji mebli Paged, wprowadza nasze usługi na nowy poziom. „Rynek kompleksowych usług fit-out to stosunkowo młody, ale szybko rosnący obszar biznesu, którego perspektywy wzrostu oceniamy bardzo wysoko. Forbis Group w ciągu pięciu […]
Adidas Runners to nowe miejsce na sportowej mapie Warszawy. Zlokalizowany na Powiślu klub biegowy to pierwsza tego rodzaju realizacja marki Adidas w Polsce. Jego koncept opracowany został we współpracy specjalistów z zespołu Adidas wraz z działem projektowym Forbis Group. W naszym zakresie znalazły się również prace budowlane, instalacyjne oraz wyposażenie klubu. Adidas Runners ma być […]
We współpracy z trójmiejską firmą deweloperską Ekolan, Forbis Design & Build stworzył przestrzeń biurową dla polskiego operatora w branży TSL, spółki C.Hartwig. Najemca chciał zwiększyć swoją powierzchnię najmu w gdyńskim biurowcu Enter o 200 mkw. Nasza firma odpowiedzialna była za przygotowanie projektu, dostosowując nową przestrzeń do tej już istniejącej, wykonaliśmy również wszystkie prace budowlane i […]
19 października w stolicy Wielkopolski miało miejsce otwarcie długo wyczekiwanego centrum handlowego Posnania. Galeria mieści się przy Rondzie Rataje, ma powierzchnię 100 tys. m2 i jest to obecnie jeden z największych obiektów handlowych w naszym kraju. Wraz z 300 markami, które znalazły się w Posnani, swoich pierwszych klientów przyjął m.in. zrealizowany przez Forbis Group, dwupiętrowy […]
Poznańskie Targi Mody to wielkie wydarzenie świata mody i biznesu. Jesienną edycję, która przypadła na dni 29-31 sierpnia odwiedziło ponad 4 000 handlowców z kilkunastu krajów. Mieliśmy przyjemność być jednym z głównych partnerów tego wydarzenia. Udział w Poznańskich Targach Mody jest wyróżnieniem dla zaproszonych marek. Nasza współpraca podczas jesiennej edycji to nie przypadek. Jesteśmy ekspertem […]
Recepcja to w każdej firmie miejsce szczególne. Tu tu często następuje pierwszy kontakt z marką. Obok wykwalifikowanego personelu, który powita gości, równie ważna jest odpowiednia aranżacja. Wszystko po to, by odwiedzający wnętrza firmy już na początku nabrał pozytywnych skojarzeń z przedsiębiorstwem.
Witryny w galeriach handlowych są duże i przeszklone. To świetne narzędzie do tego, by pokazać charakter marki i zaprezentować nowości produktowe. Jak to zrobić? Witryna powinna spełniać konkretne cele i być mądrze zaprojektowana. Przede wszystkim musi zachęcać do odwiedzenia sklepu. Dobrze zaaranżowana wystawa generuje sprzedaż oraz wzmacnia wizerunek marki. Niektórzy twierdzą, że witryna to najważniejsze […]
Klienci hotelów to niejednokrotnie coraz bardziej wymagające osoby, zarówno pod względem komfortu jak i wystroju wnętrza. Większość gości hotelowych oczekuje oryginalnej aranżacji wnętrza jako dopełnienia wysokich standardów wyposażania i obsługi. Wymagania klientów wynikają zarówno z potrzeby wygodnego odpoczynku, ale też ze świadomości najnowszych trendów, które panują na rynku i możliwości technicznych. Aktualne trendy wskazują, że […]
Sklepy odzieżowe to miejsca, w których estetyka wnętrza spotyka się z estetyką produktu. Wystrój, meble i akcenty wykończeniowe mają bezpośredni wpływ na postrzeganie eksponowanego towaru i wizerunek marki. Równie ważnym elementem wzbogacającym ekspozycje, jest odpowiednio dobrana kompozycja oświetleniowa powierzchni sklepowej. Oświetlenie odgrywa kluczową rolę jeszcze przed pojawieniem sie klienta w sklepie. Jest istotnym czynnikiem wpływającym […]
Strategia Omnichannel stawia przed najemcami nowe wyzwania. Co zrobić, by w dobie rosnącej konkurencji i dynamicznych zmian na rynku, budować trwałe relacje z konsumentem? Jak przekonać go, by czas spędzany w galerii handlowej przeznaczył na wizytę w salonie danej marki? Odpowiedzią może tu być ewolucja w sposobie myślenia o celach, które powinien osiągać salon. Obok […]
Forbis Design & Build może pochwalić się kolejną kreatywną realizacją. W kompleksie biurowo-handlowym przy placu Unii Lubelskiej w Warszawie zrealizowano projekt biura dla firmy ZeroChaos.
Retail Show to największe targi sektora retail w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku wydarzenie to przyciągnęło ponad 200 wystawców, wśród których po raz kolejny pojawili się reprezentanci Forbis Design&Build. W targach Retail Show co roku biorą udział najbardziej wpływowe firmy z branży, dlatego też udział w nich jest wielkim wyróżnieniem i prestiżem. Już po raz […]
Współpraca z jednym z naszych inwestorów pozwoliła na stworzenie kompleksowych realizacji dwóch różnych przestrzeni sklepowych. Obie zlokalizowane są w nowopowstałym centrum handlowym w Jeleniej Górze. Przestrzeń sklepu jeansowego Broadway – pierwszej z naszych realizacji – ma wyrazisty, nieco industrialny charakter. Przez wykorzystanie stonowanych odcieni szarości i grafitów, a także przełamanie zimnej kolorystyki ciepłą barwą drewna […]
Forbis Group unowocześnił identyfikację wizualną swojej marki oraz – w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku – wprowadził zmiany w dotychczasowym modelu biznesowym. Nowe logo podkreśla przywiązanie firmy do nowoczesnego wzornictwa. Minimalistyczne zarówno w formie jak i przekazie, koresponduje z głównym mottem firmy: „Kiedy design realizuje cele”. Zmiany zaszły również na stronie internetowej www.forbisgroup.pl . Aktualnie znajdziemy […]
Moda na ekologię to trend, który odbija się na każdej sferze naszego życia. Na porządku dziennym jest dostępność ekologicznej żywności, biodegradowalnych siatek w sklepach czy bio kosmetyków. Wpływy tej mody zaczynają być również widoczne w architekturze. Architektura, jako jeden z elementów naszego krajobrazu, z zasady jest w opozycji do naturalnego środowiska. Przez lata budownictwo stanowiło […]
Wraz z normalizacją gospodarki, czyli od początku lat 90., w Polsce zaczęły pojawiać się duże obiekty handlowe. Rewitalizacja jest sposobem na to, aby przywrócić im dawną świetność. Odświeżanie starych galerii oraz centrów handlowych to trend widoczny gołym okiem nie tylko dla specjalistów z branży. Głównym celem takich zabiegów jest dostosowanie się do potrzeb współczesnych konsumentów. […]
Targi ReDi to europejskie centrum spotkań oraz wymiany doświadczeń przedstawicieli miast, najemców, deweloperów oraz instytucji finansowych działających i rozwijających się na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. 10 oraz 11 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie, nie mogło zabraknąć również ForbisGroup.
Femestage to nowa marka modowa skierowana do młodych kobiet, powstała we współpracy z jedną z najsłynniejszych polskich projektantek – EvąMinge. ForbisGroup stoi za generalnym wykonawstwem butików.
Okno wystawowe sklepu jest zapowiedzią tego, co znajdziemy w jego wnętrzu. Intrygująca, ciekawa oraz efektowna witryna jest jednym z kluczowych elementów sprzedaży.
Przemyślana ekspozycja towaru może mieć wpływ zarówno na wyniki sprzedażowe sklepu, jak i na komfort klienta podczas zakupów.
Zaprojektowanie biura idealnego jest nie lada wyzwaniem dla architekta. Takie biuro musi spełnić szereg norm funkcjonalnych, projektowych i estetycznych, zapewnić komfortowe warunki do pracy.
Podczas projektowania przestrzeni handlowej bierzemy pod uwagę aspiracje, pragnienia oraz styl życia klientów. Jest to niezbędne, aby mogły one stać się motywem przewodnim w opracowaniu koncepcji salonu sprzedaży danej marki.
Bardzo duże znaczenie podczas kupowania ma miejsce, w którym dokonujemy zakupów. Atmosfera całego sklepu, którą klient odbiera wszystkimi zmysłami, wpływa na podejmowane przez niego decyzje. Najważniejszą rolę odgrywa wzrok, dlatego bardzo istotne są kolory oraz oświetlenie wykorzystywane w sklepie.
Czy wizyta u dentysty może kojarzyć się z przyjazną atmosferą, ciepłą kolorystyką i komfortowym otoczeniem? Nasz projekt kliniki stomatologicznej Medicover w warszawskim Atrium pokazuje, że sterylność i minimalizm mogą iść w parze z domowym charakterem wnętrza.
Lustro jest obowiązkowym elementem aranżacji butiku. Warto jednak podkreślić, że często występuje w nieco mniej oczywistej roli. Poza tradycyjną funkcją wyposażenia strefy przymierzalni czy działu kolorowych kosmetyków w drogerii, posiada jeszcze kilka innych atutów, kluczowych dla wystroju wnętrza. Lustro ma to do siebie, że najczęściej patrzy się w nie, a nie na nie. Człowiek zwraca […]
Przymierzalnie są bardzo istotnym elementem wnętrza salonu sprzedaży. Właściwie zaaranżowana przestrzeń, sposób oświetlenia, odpowiednio dobrane kotary, lustra i wykładzina wpływają na komfort mierzenia ubrań i tym samym mogą przełożyć się na częstsze wizyty klientów w sklepie. Jak zatem powinna wyglądać przymierzalnia idealna?
Czy e-commerce jest zagrożeniem dla tradycyjnych form sprzedaży? Naszym zdaniem odpowiednio zaprojektowany sklep ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe klientów, nawet w sieci.
Otwarte w warszawskiej galerii handlowej Złote Tarasy AVON Studio to pierwszy w historii marki salon łączący sprzedaż bezpośrednią z handlem tradycyjnym. Realizacja będąca efektem międzynarodowej współpracy miała również polski akcent. Nasza firma pełniła obowiązki generalnego wykonawcy.
Wbrew pozorom we wnętrzu sklepu to nie wnętrze jest najistotniejsze. Na pierwszym planie zawsze jest produkt a zadaniem otoczenia sprzedaży jest jak najlepsza ekspozycja. Nie oznacza to jednak, że drugoplanowa rola tła ma mniejsze znaczenie. Odpowiednio dobrane rozwiązania kolorystyczne mogą wpłynąć na podniesienie wartości estetycznej asortymentu, stworzyć oczekiwany nastrój, czy nawet optycznie zmienić przestrzeń.
Nie każda firma staje się marką, a nie każdą markę kreuje sam produkt. O sukcesie przedsiębiorstwa decyduje tożsamość, prawda, jaką przekazuje swoim klientom. Właśnie wartości, jakie reprezentuje, określają jego unikalny charakter. Wnętrze sklepu jako wizytówka tworzy tożsamość marki i tak, jak ona powinno być wyjątkowe.
Po latach kryzysu, które nieco zahamowały rozwój branży retail w Polsce, przyszedł czas na zdecydowane ożywienie. Wzrost liczby nowych inwestycji, remodeling centrów handlowych i liftingi butików to tylko niektóre z oznak poprawy sytuacji na rynku. Co więcej, według naszych obserwacji, ten trend się utrzyma.
Inspiracja do stworzenia projektu wnętrza jest bardzo istotna w procesie kreacji. Niekiedy, jak w przypadku marki Recman, wybór motywu przewodniego nowych butików jest prosty – marka od 2011 roku jest Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w tenisie. To właśnie ten obszar działalności stał się dla nas punktem wyjścia w zaprojektowaniu nowego shop conceptu.
Polskie marki, szczególnie te z sektora fashion, po latach wycofania na rzecz zagranicznych gigantów, szturmują rynek z podwójną siłą – wkraczają do centrów handlowych z nowoczesnymi strategiami marketingowymi, a pod względem produktu w niczym nie ustępują zagranicznym. Kilka słów o sile polskiego brandu w poniższym tekście.
Retail Show to cykliczne, dwudniowe targi dla sektora retail w Polsce, które odbywają się każdego roku w stolicy – największe tego typu wydarzenie w Europie Środkowo–Wschodniej. Firmy biorące udział w targach, w tym roku ponad 200, przedstawiają najnowsze produkty i rozwiązania dla sektora handlowego. Wśród nich po raz pierwszy Forbis Group.
Odświeżenie wizerunku marki niekoniecznie musi wiązać się z gruntownymi zmianami aranżacyjnymi. Czasem nawet niewielkie zmiany wystarczą, by wyraźnie odświeżyć wnętrze. Trzeba je tylko odpowiednio podkreślić. Właśnie taką realizację stworzyliśmy dla Wojas .
Marki premium z racji swojej wypracowanej pozycji i uznanej jakości nie muszą szokować i na siłę wyróżniać się aranżacją swoich butików – to co je najczęściej charakteryzuje to stosowanie eleganckich, subtelnych elementów dekoracyjnych Właśnie na takie rozwiązania postawiła firma Lacoste, a koncept salonu marki do realiów centrum handlowego zaadaptowała nasza firma.
Bose, najbardziej uznany producent w dziedzinie dźwięku, obchodzi 50. rocznicę powstania. W połowie października otwarto nowy salon Bose w warszawskiej Galerii Mokotów. Obowiązki generalnego wykonawcy w nowo otwartym salonie Bose powierzono naszej firmie.
Wiele artykułów w jednym miejscu, mnogość branż, sklepów, ogromny wybór – to cechy, które wyróżniają centra handlowe. Do niedawna to wystarczyło, aby marka z powodzeniem przetrwała w takim miejscu, jednak wraz z rosnącą liczbą obiektów handlowych i wciąż rosnącymi oczekiwaniami konsumentów, od najemców wymaga się także czegoś więcej, również w zakresie designu. Jednymi z takich […]
Funkcjonalność – to liczy się w biurze najbardziej, ale odkąd Google pokazał wnętrza swoich biur, wszyscy zapragnęli wprowadzić odrobinę szaleństwa do swoich przestrzeni pracy. Dzięki temu, choć wciąż dominuje praktyczne podejście, funkcjonalność i wygoda, coraz częściej widać odważne rozwiązania i elementy.
Nie każda marka dysponuje kilkusetmetrowymi powierzchniami sprzedaży, a przecież właściwie każdy sklep powinien mieć podobne wyposażenie – różnice polegają jedynie na specyfice poszczególnych branż. Tym razem tekst o tym, jak efektywnie zaprojektować niewielką powierzchnię bez konieczności redukcji wyposażenia i nie tracąc przy tym wiele przestrzeni.
Wnętrze sklepu, projekt biura, aranżacja salonu sprzedaży to elementy identyfikacji wizualnej, która powstaje w wyobraźni inwestora, a jest wdrażana w życie przez architektów. W konfrontacji wizji klienta z wiedzą projektanta może okazać się, że pewne elementy są trudne do pogodzenia. O tym, jak tego uniknąć, jakie są najczęstsze pola negocjacji oraz kompromisów, w tekście poniżej.
Branża powierzchni komercyjnych i publicznych w Polsce przechodzi metamorfozę, w tym także przestrzenie medyczne, jak apteki, przychodnie, czy kliniki. Właściciele tego typu placówek nie chcą aby były kojarzone z zimnymi, bezosobowymi salami szpitalnymi, wręcz przeciwnie – ma być miło, przytulnie, a jednocześnie czysto i sterylnie. Na naszym blogu kilka słów o trendach, zasadach i wymogach […]
Branżą fashion rządzi reguła – dla marki ważny jest produkt, dla klienta także jego opakowanie. Otoczenie sprzedaży powinno wzbudzać emocje i zachęcać do zakupu. Połączenie aspektu dekoracyjnego i użytkowego to duże wyzwanie dla projektantów, zwłaszcza w przypadku sklepowego umeblowania. Musi być i stylowe, i wytrzymałe.
Retail, jak żadna inna branża opiera się na dotrzymywaniu terminów – w centrach handlowych, gdzie przychody dzienne najemców liczy się w tysiącach złotych, każdy dzień zwłoki generuje bardzo wysokie straty. To dlatego przy realizacji projektów wnętrz komercyjnych, aby zminimalizować ryzyko warto postawić na partnera, który oferuje pakiet all-in-one – współpracę od projektu, przez nadzór poszczególnych […]
Aranżacja sklepów o powierzchniach kilkuset metrów kwadratowych jest nie lada wyzwaniem. Takie pomieszczenia muszą być nie tylko funkcjonalne i przestronne, powinny także spełniać oczekiwania szerokiej grupy klientów, a to dlatego, że tego typu lokale oferują dużo bogatszy asortyment niż niewielkie butiki, zwykle dla klientów w różnym wieku. Kolekcje obejmują szereg linii, od basic i casual, […]
Aranżacja sklepu z damską bielizną to nie lada wyzwanie architektoniczne. Należy stworzyć taką przestrzeń, która nada atmosferę intymności, komfortu, a przy tym będzie stanowić odpowiednią oprawę dla asortymentu, który powinien być na pierwszym planie. Zaprojektowaliśmy takie wnętrze dla sklepu z damską bielizną Infigo.
Dziś, w dobie rosnącej konkurencji i postępującego konsumpcjonizmu, nie wystarczy mieć w swojej ofercie dobrych jakościowo produktów i atrakcyjnych cen. Konsument mając wszystko na wyciągniecie ręki szuka nowych bodźców, podejmuje świadome decyzje zakupowe, a coraz częściej kieruje się otoczeniem, czyli najczęściej wystrojem butiku. Ten trend zauważyły także polskie marki, które zdecydowały się na lifting swoich […]
W Arabii Sudyjskiej znajdziemy wiele przykładów orientalnej architektury. Powoli jednak projektanci odchodzą od inspiracji bliskowschodnią kulturą. Coraz częściej inwestorzy stawiają na europejski styl i zachodnie rozwiązania. W tym duchu nasi architekci zaprojektowali nowoczesną klinikę rehabilitacyjną Praha Medical Center.
Różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami w zakresie podejmowania decyzji zakupowych są znaczące – zarówno strategie marketingowe, jak i przekaz marki kierowany do każdej z tych grup są zupełnie inne i skrojone na miarę obu płci. Również identyfikacja wizualna marek skierowanych do kobiet i mężczyzn różni się między sobą, a szczególnie ta przejawiająca się w aranżacji […]
Essenza Man to marka odzieżowa, skierowana do mężczyzn ceniących styl, elegancję oraz indywidualizm. Firma z zaangażowaniem podchodzi nie tyko do swoich produktów, lecz także do wyglądu butików. zapraszając do ich aranżacji najlepszych specjalistów z branży. Za przygotowanie shop conceptów odpowiadają nasi architekci.
W przestrzeniach handlowych każdy centymetr kwadratowy ma z góry zaplanowane przeznaczenie. Określony układ sklepu, droga, po której poruszają się klienci to właśnie ścieżka zakupowa, inaczej looping. Kluczem do jej zaprojektowania jest zachęcenie konsumentów do zakupu. O istocie ścieżek zakupowych i narzędziach jakie wykorzystuje się aby zmaksymalizować efekt w tekście.
Restauracje, food courty, kawiarnie, bary szybkiej obsługi – to wnętrza, które wymagają specjalnych aranżacji. Muszą zachęcać Klienta, odróżniać się od konkurencji i zapadać w pamięć charakterystycznym wystrojem. Ostatnio mieliśmy okazję zaprojektować trzy unikalne wnętrza w trzech różnych stylach – 88TH STREET, Coffee Corner i food court w Placu Unii.
Ekologia wkracza w coraz więcej sfer codziennego życia, już nie tylko jedzenie czy samochody są Eko, ale według entuzjastów tego nurtu także zakupy i otoczenie handlowe powinno być przyjazne środowisku. Świadomy konsument w dzisiejszym świecie kieruje się nie tylko ceną podejmując decyzje zakupowe, a coraz częściej dbałością o środowisko. Od ulubionych marek oczekuje podobnych wartości […]
Studio Sante to nowoczesne centrum edukacyjno-rekreacyjne, które powstaje w siedzibie firmy dotychczas znanej z produkcji zdrowej żywności. Obiekt ma służyć jako miejsce spotkań poświęconych tematyce zdrowia i zdrowego odżywiania, jak również warsztatów gotowania, jogi, czy tańca. Wkrótce centrum wzbogaci się o część relaksacyjną ze SPA. Dziś już otwarta jest część konferencyjna wraz z zabudową meblową […]
Visual merchandising – to pojęcie staje się coraz bardziej popularne. Coraz więcej marek pragnie tworzyć w butikach własny „świat”, a my pomagamy im osiągnąć ten cel poprzez nasze realizacje. Warto więc bliżej przyjrzeć się, na czym polega, co właściwie oznacza wizualny aspekt sprzedaży oraz jak witryny naszych ulubionych butików oraz sposób ekspozycji wpływają na decyzje […]
Armani Jeans to marka należąca do prestiżowego domu mody rozpoznawalnego na całym świecie. Wnętrza jej butików na całym świecie są dopracowane w najdrobniejszych szczegółach i aranżowane przez najlepszych specjalistów. Dzięki profesjonalnej obsłudze i doświadczeniu we współpracy z markami z segmentu super Premium to my odpowiadamy za adaptację włoskiego projektu w Polsce.
Adaptacja włoskiego projektu salonów Furla na polski rynek to nasz kolejny projekt. Najnowszy butik marki zaaranżowany przez naszych architektów otwarto w warszawskiej galerii Plac Unii City Shopping.
Marella dba o to, aby butiki marki wyglądały równie wytwornie, jak jej kolekcje. Dlatego, podobnie jak przy projektowaniu strojów, angażuje do współpracy najlepszych specjalistów z branży i wykonawców. Wielkim zaszczytem była dla nas możliwość adaptacji włoskiego projektu w warszawskim salonie marki.
Już niedługo na krakowskiej mapie restauracyjnej pojawi się nowe, wyróżniające się miejsce – multi fast–food 88th STREET. Wnętrze tego lokalu, inspirowane nowojorską stacją metra, to nasza nowa realizacja.
Po aranżacji dwóch poprzednich punktów należących do Baltona S.A. – kawiarni Coffee Corner – postanowiliśmy zrealizować kolejny lokal marki. Po lotniskach w Gdańsku, Modlinie i Poznaniu przyszedł czas na realizację Coffee Corner na dworcu w Krakowie. Będzie to nie tylko miejsce, w którym można szybko kupić przekąskę i kawę, ale także odpocząć, porozmawiać czy poczytać […]
Elementy dekoracyjne w kwiaciarniach zazwyczaj stanowią piękne kwiaty, bukiety i finezyjne kompozycje kwiatowe. Jednak od pewnego czasu tradycyjne kwiaciarnie zmieniają się w minibutiki, gdzie można kupić również ciekawe akcesoria i oryginalne dekoracje do domu. Takie zmiany wymagają nowych i pomysłowych aranżacji. Dlatego też podjęliśmy się zaprojektowania wnętrz kwiaciarni sieci aga flowers. Aga flowers to sieć […]
Już w czwartek 17 kwietnia wystąpimy w roli prelegentów podczas 15. Konferencji Powierzchni Handlowych Retail Vision organizowanej przez Eurobuild Conferences w hotelu InterContinental w Warszawie.
Sieci apteczne coraz częściej stawiają na kompleksowość usług i łączą aptekę z drogerią. Zmiany na rynku oraz rosnące potrzeby odbiorców stały się zaczątkiem działań, które w rezultacie doprowadziły do tworzenia nowych sieci aptecznych. We wdrożeniu tego typu rozwiązania pomogliśmy placówce Medicover.
Ubrania polskich projektantów czy rodzime marki od lat zdobywają uznanie na całym świecie. Coraz częściej polskie siły łączą się, aby stworzyć niepowtarzalne projekty. Tak było także w przypadku naszej współpracy z marką POTIS&VERSO, której rezultatem jest butik w Placu Unii City Shopping w Warszawie.
Na początku powstawania centrów handlowych, food courty były nieco zaniedbywaną częścią przestrzeni handlowej. Stawiano głównie na bary szybkiej obsługi, gdzie przy ladach barowych można było w pośpiechu zjeść hamburgera. Jednak w ciągu ostatnich lat, postrzeganie przestrzeni gastronomicznych znacznie się zmieniło – nowe galerie stawiają na stylowe food courty urządzone ze smakiem. [highlight] Strefa gastronomiczna w […]
Uczestniczyliśmy w jednym z największych wydarzeń branży retail w kraju.
Po raz kolejny, współpracując z najlepszymi markami, powstał niepowtarzalny concept store z modą męską – LANCERTO. Wykorzystując funkcjonalność, oryginalny pomysł i niebanalną stylistykę, udało się nam stworzyć przestrzeń handlową dopasowaną do oczekiwań klientów marki. – Nasza współpraca z LANCERTO objęła kompleksowe usługi związane z zaprojektowaniem i aranżacją wnętrza, produkcją mebli oraz wykonaniem instalacji i prac […]
W ostatnich miesiącach zrealizowaliśmy m.in. salę konferencyjną w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.