Blog
Magia witryny
Okno wystawowe sklepu jest zapowiedzią tego, co znajdziemy w jego wnętrzu. Intrygująca, ciekawa oraz efektowna witryna jest jednym z kluczowych elementów sprzedaży.
Spośród wszystkich środków reklamy, klient ma największy kontakt właśnie z wystawą sklepu. Witryny, dzięki swojej powszechności pełnią rolę głównego informatora o asortymencie sklepu oraz obowiązujących w nim promocjach. Dobrze zaprojektowana ekspozycja, poza oczywistym czynnikiem reklamowym, pełni rolę drogowskazu w zakresie estetyki oraz dobrego smaku. Śmiało można stwierdzić, że okna wystaw mają duży wpływ na kształtowanie gustów konsumentów.
Podczas dekorowania wystaw, podobnie jak w przypadku tworzenia wszystkich projektów z zakresu architektury wnętrz, nie można kierować się schematami, ponieważ oryginalność dzieła zależy przede wszystkim od kreatywności i wyobraźni projektanta. Mimo to, w sposób bardzo ogólny, możemy wyróżnić kilka rodzajów wystaw:
- towarowe;
- towarowo-dekoracyjne;
- masowe;
- reprezentacyjne;
- seryjne;
- okolicznościowe.
Wystawa towarowa to skupienie się na prezentacji towaru, wspartej tylko nieznacznie pewnymi elementami pomocniczymi: ekranami z wizualizacją, manekinami, podestami czy gablotami. Jakość takiej wystawy zależy tylko i wyłącznie od umiejętności dekoratora. Podczas tworzenia ekspozycji tego rodzaju, projektant staje przed nie lada wyzwaniem: musi w jak najbardziej przejrzysty sposób rozplanować ułożenie towarów, niekiedy z różnych branż (w sklepach wielobranżowych). Rozwiązaniem tego problemu jest podzielenie wystawy na odrębne części i ułożenie w każdej z nich produktów jednego typu.
Elementem charakterystycznym dla wystaw masowych jest duża liczba artykułów. Jej głównym celem jest pokazanie pełnego asortymentu jakim dysponuje salon sprzedaży. Pronájem sídla Oglądając tego typu wystawę, klient może dokonać wyboru towaru jeszcze przed przekroczeniem progu sklepu. Taki rodzaj witryny jest możliwy tylko w przypadku sklepów z branży obuwniczej, spożywczej, galanteryjnej itd.
Dobre zagospodarowanie przestrzeni wystawowej sklepu jest zadaniem niełatwym. Żeby zaprojektować taką ekspozycję należy mieć wiedzę z zakresu psychologii biznesu, marketingu, zasad kompozycji plastycznych i, oczywiście, reklamy. Ponieważ siła oddziaływania witryny na klienta jest znacząca, warto postawić na specjalistów, którzy zagwarantują sukces przedsięwzięcia.