Ekologia w branży retail

Blog

Ekologia w branży retail

Ekologia w branży retail

Ekologia wkracza w coraz więcej sfer codziennego życia, już nie tylko jedzenie czy samochody są Eko, ale według entuzjastów tego nurtu także zakupy i otoczenie handlowe powinno być przyjazne środowisku. Świadomy konsument w dzisiejszym świecie kieruje się nie tylko ceną podejmując decyzje zakupowe, a coraz częściej dbałością o środowisko. Od ulubionych marek oczekuje podobnych wartości i szczerości w komunikacji. Wychodząc mu naprzeciw wyprowadzamy „zielone” rozwiązania z cienia wprost na sklepowe witryny.

Wobec postępującego rozwoju technologii i coraz większej ingerencji w środowisko naturalnie, niejako w opozycji i dla równowagi, funkcjonuje nurt ekologiczny. W ciągu ostatnich lat ekologia stała się wyznacznikiem nowoczesnej firmy. Oferując towary i usługi dla świadomych konsumentów, firmy stosują zasady zrównoważonego rozwoju również w ramach własnej działalności. Ekologiczną aktywność manifestują poprzez punkty styku marki z klientem, a więc także poprzez wnętrza sklepu i jego wykończenie, którym się zajmujemy.

Zielone rozwiązania stosuje się w większości obiektów nie od dziś, jednak teraz jest to bardziej istotne niż wcześniej i nabiera nowego znaczenia. W naszych projektach od dawna stosujemy energooszczędne oświetlenie LED, zarówno do podświetlania mebli, jak również w charakterze głównego źródła światła w lokalach. Obowiązującym standardem jest także przedstawianie certyfikatów potwierdzających zgodność z wielokryterialnymi systemami oceny budynków BREEAM lub LEED dla realizowanych aranżacji w galeriach handlowych. Wiele marek dąży do tego, aby w ich wnętrzach natura i proekologiczne rozwiązania wyszły  na pierwszy plan tak, by filozofia „green” odruchowo budziła pozytywne skojarzenia z marką. Wizerunek marki eko podkreśla się zatem poprzez wykorzystywane w aranżacjach surowce i dobór kolorów. Do najpopularniejszych materiałów reprezentujących ten trend należą sklejka i jasne drewno. Równie często pojawia się len, bawełna, wiklina, bambus czy kamień. Wykorzystywane są tonacje kolorystyczne nawiązujące do barw ziemi takie, jak beże, brązy, zielenie.

Wdrażając ekologiczne rozwiązania w branży retail w synergiczny sposób staramy się łączyć aspekt ochrony środowiska z pozytywnym wpływem na budowanie świadomości marki i jej postrzeganie przez klientów. Zdajemy sobie sprawę, też możliwość realnego odzwierciedlenia ekologicznej filozofii poprzez sklepowe aranżacje to rozwojowy trend, który ma szanse pozostać na rynku na dłużej.

Kontakt

FORBIS GROUP SP. Z O.O.
ul. Skierniewicka 16/20, 01-230 Warszawa
kontakt@forbisgroup.pl, +48 22 408 79 29

NIP: 525-252-22-55

REGON: 145869381

KRS: 0000638634

Logo Forbis group
All rights reserved 2024