Blog
Ekologia w branży retail
Ekologia wkracza w coraz więcej sfer codziennego życia, już nie tylko jedzenie czy samochody są Eko, ale według entuzjastów tego nurtu także zakupy i otoczenie handlowe powinno być przyjazne środowisku. Świadomy konsument w dzisiejszym świecie kieruje się nie tylko ceną podejmując decyzje zakupowe, a coraz częściej dbałością o środowisko. Od ulubionych marek oczekuje podobnych wartości i szczerości w komunikacji. Wychodząc mu naprzeciw wyprowadzamy „zielone” rozwiązania z cienia wprost na sklepowe witryny.
Wobec postępującego rozwoju technologii i coraz większej ingerencji w środowisko naturalnie, niejako w opozycji i dla równowagi, funkcjonuje nurt ekologiczny. W ciągu ostatnich lat ekologia stała się wyznacznikiem nowoczesnej firmy. Oferując towary i usługi dla świadomych konsumentów, firmy stosują zasady zrównoważonego rozwoju również w ramach własnej działalności. Ekologiczną aktywność manifestują poprzez punkty styku marki z klientem, a więc także poprzez wnętrza sklepu i jego wykończenie, którym się zajmujemy.
Zielone rozwiązania stosuje się w większości obiektów nie od dziś, jednak teraz jest to bardziej istotne niż wcześniej i nabiera nowego znaczenia. W naszych projektach od dawna stosujemy energooszczędne oświetlenie LED, zarówno do podświetlania mebli, jak również w charakterze głównego źródła światła w lokalach. Obowiązującym standardem jest także przedstawianie certyfikatów potwierdzających zgodność z wielokryterialnymi systemami oceny budynków BREEAM lub LEED dla realizowanych aranżacji w galeriach handlowych. Wiele marek dąży do tego, aby w ich wnętrzach natura i proekologiczne rozwiązania wyszły na pierwszy plan tak, by filozofia „green” odruchowo budziła pozytywne skojarzenia z marką. Wizerunek marki eko podkreśla się zatem poprzez wykorzystywane w aranżacjach surowce i dobór kolorów. Do najpopularniejszych materiałów reprezentujących ten trend należą sklejka i jasne drewno. Równie często pojawia się len, bawełna, wiklina, bambus czy kamień. Wykorzystywane są tonacje kolorystyczne nawiązujące do barw ziemi takie, jak beże, brązy, zielenie.
Wdrażając ekologiczne rozwiązania w branży retail w synergiczny sposób staramy się łączyć aspekt ochrony środowiska z pozytywnym wpływem na budowanie świadomości marki i jej postrzeganie przez klientów. Zdajemy sobie sprawę, też możliwość realnego odzwierciedlenia ekologicznej filozofii poprzez sklepowe aranżacje to rozwojowy trend, który ma szanse pozostać na rynku na dłużej.