Przestrzeń handlowa w branży gastronomicznej – przegląd trendów

Blog

Przestrzeń handlowa w branży gastronomicznej – przegląd trendów

Przestrzeń handlowa w branży gastronomicznej – przegląd trendów

Restauracje, food courty, kawiarnie, bary szybkiej obsługi – to wnętrza, które wymagają specjalnych aranżacji. Muszą zachęcać Klienta, odróżniać się od konkurencji i zapadać w pamięć charakterystycznym wystrojem. Ostatnio mieliśmy okazję zaprojektować trzy unikalne wnętrza w trzech różnych stylach – 88TH STREET, Coffee Corner i food court w Placu Unii.

Rozpoczynając projektowanie wnętrza dla branży gastronomicznej należy przede wszystkim zapoznać się z profilem działalności lokalu, założeniami inwestora i ofertą, a także stworzyć taką aranżacje, która pozwoli mu wyróżnić się spośród dziesiątek lokali o zbliżonym profilu. Zupełnie inaczej powinna wyglądać przytulna kawiarnia, inny design charakteryzuje nowoczesny multi fast-food, a jeszcze innymi prawami rządzą się ogólnodostępne strefy gastronomiczne w centrach handlowych. Warto przyjrzeć się specyfice każdego z nich.

Food court w Placu Unii City Shopping to przestrzeń, która wymagała aranżacji dostosowanej do profilu samego centrum handlowego, bardzo eleganckiego i celującego w określoną grupę Klientów. Przemyślana kolorystyka, wysokiej klasy materiały oraz miejsce dla ponad 100 osób to główne założenia, jakim musieli sprostać nasi architekci. Centra handlowe konkurują o Klienta między innymi poprzez punkty gastronomiczne, będące przestrzenią wyróżniającą daną galerię spośród innych. Dlatego właśnie staramy się aranżować przestrzeń służącą nie tylko do pospiesznego spożycia posiłku, lecz także sprzyjającą spędzaniu czasu przy wspólnym stole, gdzie można również skorzystać z internetu, czy po prostu odpocząć – mówi Magdalena Jędrysiak, autorka projektu.

Podczas gdy food court w galerii handlowej ma nadać jej unikalny charakter, to coraz częściej nowopowstające kawiarnie stawiają przede wszystkim na kreowanie przyjaznej, ciepłej atmosfery. Tu rządzą nieco inne prawa, Klient nie wpada w biegu, częściej szuka miejsca, w którym mógłby chwilę odpocząć, szczególnie w podróży, jak w przypadku Coffee Corner przy krakowskim Dworcu PKP. To wnętrze to oryginalny projekt dostosowany do potrzeb inwestora. Założeniem było nadanie mu ciepłej, domowej atmosfery, która pozwoliłaby się zrelaksować podczas oczekiwania na podróż. Poza ciekawym designem, zależało nam na stworzeniu miejsca, w którym czas się zatrzymał. Udało się to między innymi dzięki starym fotografiom i zegarowi z kukułką. Przytulny nastrój uzupełniają stare, miękkie fotele, w których można odpocząć pijąc wyśmienitą kawę.

Po strefie gastronomicznej i przytulnej kawiarni, warto przyjrzeć się trendom w aranżacji miejskich barów. Jednym z nich jest zaprojektowany przez nas lokal 88TH STREET. W 88th STREET zadbano o wprowadzenie wielkomiejskiego klimatu. Znajdziemy tu nie tylko elementy rodem z nowojorskiej stacji metra, ale z całego Wielkiego Jablka. Żółto-czarno-biała kolorystyka nawiązuje do słynnych taksówek, okrągłe stoliki z hokerami wyglądają dokładnie, jak te w miejskich barach, a wrażenie dodatkowo potęguje grafika przedstawiająca Manhattan z lotu ptaka. W barze zaaranżowaliśmy otwartą kuchnię, aby goście mogli obserwować, jak ich dania są przygotowywane. Zarówno nam, jak i inwestorowi, zależało na oddaniu 100% klimatu nowojorskich lokali tak, aby klient wchodząc do środka poczuł wyjątkową atmosferę wielkiego miasta.

Trzy przedstawione koncepty są dowodem na to, że aranżacja, zaproponowany styl i wykorzystany design, zależą przede wszystkim od profilu działalności. Spójna tożsamość i identyfikacja wizualna to podstawa przy tworzeniu ciekawego wnętrza.

Kontakt

FORBIS GROUP SP. Z O.O.
ul. Skierniewicka 16/20, 01-230 Warszawa
kontakt@forbisgroup.pl, +48 22 408 79 29

NIP: 525-252-22-55

REGON: 145869381

KRS: 0000638634

Logo Forbis group
All rights reserved 2024