Blog
Atmosfera sklepu sprzyja zakupom
Bardzo duże znaczenie podczas kupowania ma miejsce, w którym dokonujemy zakupów. Atmosfera całego sklepu, którą klient odbiera wszystkimi zmysłami, wpływa na podejmowane przez niego decyzje. Najważniejszą rolę odgrywa wzrok, dlatego bardzo istotne są kolory oraz oświetlenie wykorzystywane w sklepie.
Naturalne światło jest odbierane przez ludzki wzrok najlepiej, jednak to właśnie sztuczne oświetlenie odpowiada za stworzenie klimatu wnętrza sklepu. Dzięki niemu salon wygląda zawsze tak samo – niezależnie od pogody, godziny czy pory roku. W przypadku sklepów odzieżowych oświetlenie odgrywa kluczową rolę w przymierzalniach. Światło nie może dodawać klientowi wieku, załamywać kształtów oraz zmieniać rzeczywistych kolorów produktów. Powinno być łagodne i subtelne, dlatego dobrym pomysłem, który zastosowaliśmy w przymierzalniach butiku marki Potis&Verso, jest założenie na świetlówki specjalnego filtru, który sprawia, że skóra wygląda bardziej naturalnie.
Kluczem do stworzenia klimatycznego wnętrza jest również odpowiednia kolorystyka. Barwy ciepłe dodają energii natomiast chłodne odcienie wyciszają i uspokajają. W przypadku doboru barw musimy mieć na uwadze płeć klienta. Kobiety czują się lepiej w otoczeniu barw jasnych i ciepłych, zatem w butikach z odzieżą dla Pań stosuje się takie aranżacje kolorystyczne. Mężczyźni preferują kolory zimne i intensywne. Salony odzieży męskiej charakteryzują się ciemną kolorystyką oraz minimalistycznymi rozwiązaniami – widać to w naszej realizacji dla marki Recman, gdzie dominuje stalowa szarość.
Wygląd sklepu musi również współgrać z charakterem marki. Na przykład salon marki nowoczesnej powinien zostać zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami, natomiast w przypadku marki tradycyjnej powinno się raczej postawić na wnętrze spokojnie i bardziej klasyczne.
Dobrze zaprojektowany salon sprzedaży ma zachęcić klienta do wejścia i sprawić, aby chciał zostać w nim jak najdłużej. Taki efekt staramy się osiągnąć w odniesieniu do wszystkich naszych realizacji.