Blog
Multimedia w salonach sprzedaży
Wielokanałość, czyli trend prężnie rozwijający się na zachodzie pod nazwą „omnichannel” stanowi główny punkt zmiany bezpośredniego podejścia do klienta. Dane zebrane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej pokazują, że ponad 55% klientów wybiera zakupy tych samych marek w trzech różnych kanałach (online, offline, mobile). Aby wyjść naprzeciw potrzebom klienta, należy wdrożyć spójne połączenie wszystkich kanałów sprzedaży.
Współczesne kanały sprzedaży
Pierwszym krokiem do stworzenia mobilnych rozwiązań sprzedaży jest wprowadzenie możliwości zakupów online, czyli sklepu internetowego i aplikacji mobilnej. Jako Forbis Group, przy współpracy z partnerami z branży IT projektujemy witryny umożliwiające prezentację i sprzedaż produktów przez Internet. Jest to rozwiązanie niezwykle istotne i zwiększające dochody – jak donosi raport Forrester Research – aż 48% firm decydujących się na wdrożenie rozwiązań „omnichannel” zanotowało zwiększony przychód i aż 25% potwierdziło także wzrost zysków. Natomiast raporty Gemius pokazują, że ponad 55% Internautów w Polsce decyduje się na zakupy online. Głównie jest to pokolenie w przedziale wiekowym 15-34 lat, czyli najbardziej otwarte na nowinki technologiczne. Szacuje się, że to aż 15 mln Polaków, którzy aktywnie korzystają ze wszystkich portali społecznościowych, aplikacji mobilnych i nieograniczonego dostępu do Internetu. Ten trend uzależnienia od nowości zmusza współczesnych sprzedawców do rozszerzenia swojej działalności i jednocześnie stworzenia spójnego, przenikającego się i multidyscyplinarnego systemu zarządzania wszystkimi kanałami sprzedaży.
Digital Signage
Rozwój w zakresie bezpośredniego kontaktu z klientem także w sklepie stacjonarnym kładzie nacisk na nowoczesność i skuteczność przekazu. Rozwiązaniem idealnym, którego wdrożenie oferujemy, są multimedialne ekrany ukazujące treści reklamowe i informacyjne. Bez wątpienia korzyściami płynącymi z tej metody jest szybkość komunikacji z klientem, pełna automatyzacja minimalizująca czas poświęcany na obsługę systemu, a także niezwykle pozytywne skojarzenia z nowoczesnością i podążaniem za trendami. Ponadto ekrany mogą nie tylko generować treści reklamowe, ale także umożliwiać zakupy i składanie zamówień, których odbiór następuje w wybranym sklepie.
Przenikanie się kanałów sprzedaży offline i online
Wszelkie rozwiązania umożliwiające sprzedaż online zwiększają wolumen sprzedaży. Jednak nie jest to jedyny krok do osiągnięcia sukcesu, ponieważ często Klienci preferują zdobywanie informacji o produkcie w trybie online (wg. IAB Europe robi tak co 2 Internauta), a zakup w sklepie stacjonarnym. W związku z tym niezwykle istotne jest przenikanie się wszystkich kanałów sprzedaży, które oferuje marka. Wiąże się to nie tylko z kwestią wizualną, ale także dostępnością, różnicą cen i możliwością odbioru zakupów. Dlatego główna idea związana z „omnichannel”, to pomoc w integracji sprzedaży online i offline.