Blog
Rewitalizacja drugą szansą
Wraz z normalizacją gospodarki, czyli od początku lat 90., w Polsce zaczęły pojawiać się duże obiekty handlowe. Rewitalizacja jest sposobem na to, aby przywrócić im dawną świetność.
Odświeżanie starych galerii oraz centrów handlowych to trend widoczny gołym okiem nie tylko dla specjalistów z branży. Głównym celem takich zabiegów jest dostosowanie się do potrzeb współczesnych konsumentów. Jeszcze piętnaście czy dziesięć lat temu takie obiekty służyły tylko i wyłącznie do robienia zakupów, natomiast ich dzisiejsza funkcja uległa zmianie. Aktualnie są to miejsca, w których ludzie spędzają swój czas wolny. Z tego powodu galerie i centra zaczęły przypominać samowystarczalne miasteczka, w których można wybrać się do restauracji, do kina czy na kręgle.
Aranżacja przestrzeni wspólnej w obiektach handlowych służy przede wszystkim do odpoczynku dla klientów pomiędzy zakupami. Przykładowym sposobem na zapewnienie strefy wypoczynku są food courty, czyli miejsca, w których można skorzystać z oferty gastronomicznej centrum. Tego typu przestrzenie stwarzają dodatkowe możliwości wprowadzenia różnorodnych atrakcji i są doskonałym miejscem do złapania oddechu.
Galeriom powinno zależeć na tym, aby ich rewitalizacja wyróżniała się na tle innych, dlatego eksperci ForbisGroup radzą: należy stawiać na ciekawe pomysły i oryginalne rozwiązania. W związku z aktualnym trendem nawiązującym do ekologii, powinno się używać naturalnych materiałów, światła dziennego oraz elementów przywołujących skojarzenia z naturą.
Jakość wykończenia mebli oraz zastosowanych rozwiązań należy dopasować do poziomu ekskluzywności danej galerii czy jej klientów – galerie z markami klasy premium mogą sobie pozwolić na bardziej ekskluzywne rozwiązania niż galerie nastawione na masowego klienta.