Blog
Salon sprzedaży musi być „jakiś”
Nie każda firma staje się marką, a nie każdą markę kreuje sam produkt. O sukcesie przedsiębiorstwa decyduje tożsamość, prawda, jaką przekazuje swoim klientom. Właśnie wartości, jakie reprezentuje, określają jego unikalny charakter. Wnętrze sklepu jako wizytówka tworzy tożsamość marki i tak, jak ona powinno być wyjątkowe.
Wnętrze salonu sprzedaży odzwierciedla charakter marki. Dlatego też pierwszym krokiem projektantów przy opracowaniu konceptu butiku jest szczegółowa analiza i określenie, jaka w rzeczywistości jest sama marka. Dojrzała, czy młoda? Luksusowa czy ogólnodostępna? Klasyczna czy awangardowa? To co ją wyróżnia, powinno być także widoczne w samym butiku. Salon jest miejscem osobistego spotkania klienta z firmą, to w nim klient poznaje markę. Tu poprzez skojarzenia człowiek odbiera „jakiś” obraz marki. Patrzy i ocenia.
Jak zatem stworzyć wnętrze inne niż wszystkie? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. W niektórych przypadkach doskonale sprawdza się aranżacja bazująca na określonym motywie przewodnim. To domena butików kierujących swoją ofertę do mężczyzn. Za przykład mogą posłużyć realizacje Forbis Group dla marek LANCERTO, Essenza Man i Recman. Shop concept dla marki LANCERTO nasi architekci stworzyli rozwijając wątek lotnictwa. W salonie znalazły się subtelne nawiązania do stylistyki klasycznego stroju pilota i kokpitu samolotowego. Z kolei projekt butiku marki Essenza Man przywołuje na myśl wnętrze warsztatu motocyklowego. W przypadku marki Recman, Oficjalnego Sponsora Reprezentacji Polski Mężczyzn w tenisie punktem wyjścia dla konceptu sklepu z oczywistych względów był kort.
Wyraziste elementy wyposażenia są domeną butików z modą męską. Salony z modą czy galanterią kobiecą charakteryzują się bardziej subtelnym designem. Nie oznacza to jednak, że są nijakie. Zamiast jednego znaku rozpoznawczego, jest wiele elementów składających się na określoną atmosferę panującą w lokalu. Może być przytulnie i komfortowo, jak w butiku Infigo naszego projektu – salon z damską bielizną dzięki stylizowanej zabudowie meblowej i elementom dekoracyjnym w klimacie retro zyskał delikatny i kobiecy charakter. Z kolei klasyczne wnętrze adaptowanego przez nas butiku Marella, pokazuje jak włoska marka postrzega kobietę, dla której projektuje swoje kolekcje. Wnętrze utrzymane w tonacjach beżu, brązu i écru doskonale podkreśla synergię nowoczesnego designu z naturalnymi surowcami, skierowanego do niezależnych kobiet ceniących klasyczną elegancję i perfekcję wykonania.
Wnętrza butików poza funkcją czysto ekspozycyjną maja za zadanie także „sprzedawać” pewną obietnicę i przenosić klientów w świat marki. Im bardziej wyjątkowy będzie, tym większa szansa, że wrócą by udać się w tę „podróż” ponownie.