Blog
Jak ważna jest witryna sklepowa?
Witryny w galeriach handlowych są duże i przeszklone. To świetne narzędzie do tego, by pokazać charakter marki i zaprezentować nowości produktowe. Jak to zrobić?
Witryna powinna spełniać konkretne cele i być mądrze zaprojektowana. Przede wszystkim musi zachęcać do odwiedzenia sklepu. Dobrze zaaranżowana wystawa generuje sprzedaż oraz wzmacnia wizerunek marki. Niektórzy twierdzą, że witryna to najważniejsze miejsce w sklepie. Zgodnie z zasadami skutecznego visual merchandisingu, każda witryna musi być „jakaś”. Dobrze żeby wywoływała emocje i skupiała na sobie uwagę.
Istnieje kilka zasad wystroju witryny sklepowej. Przede wszystkim należy ją dostosować do grupy docelowej. Ważny jest również temat, czyli okazja stworzenia aranżacji. Może to być nawiązanie do nowej kolekcji, wyprzedaży, ale warto poszukać szerzej – jak na przykład zaprezentowanie korelacji z regionalnymi wydarzeniami, czy akcjami specjalnymi prowadzonymi w centrum handlowym. Większość dużych sieci ma ścisłe zasady projektowania witryn i unifikuje ich charakter w zależności od okresu sprzedaży, czy prowadzonych działań marketingowych. Tu wystrój witryny podporządkowany jest globalnym procesom. Jednak w przypadku mniejszych sieci, czy pojedynczych salonów, warto się wyróżnić i spróbować czegoś oryginalnego.
W witrynach sklepowych często wykorzystywane są manekiny postaciowe. Istnieją badania, które wskazują, że rodzaj i poza manekina może znacząco wpływać na reakcje potencjalnych odwiedzających. Warto to brać pod uwagę. Nie należy również zapominać o ogromnej roli oświetlenia. Oświetlenie wykorzystane w witrynie, niekoniecznie musi być standardowe. Odpowiednie zagranie światłem pozwoli wyróżnić się z tłumu witryn i przyciągnąć wzrok klientów centrum handlowego.
Przede wszystkim jednak trzeba pamiętać o estetyce i odpowiednim utrzymaniu witryny. To najważniejsza wizytówka każdego sklepu. Warto więc poświecić jej szczególną uwagę.