Ekspozycja kluczem do sukcesu

Blog

Ekspozycja kluczem do sukcesu

Ekspozycja kluczem do sukcesu

Przemyślana ekspozycja towaru może mieć wpływ zarówno na wyniki sprzedażowe sklepu, jak i na komfort klienta podczas zakupów.

Współczesna strategia ekspozycji zakłada tzw. minimalizm ekspozycyjny. Dzisiejsi sprzedawcy doskonale zdają sobie sprawę z wpływu aranżacji na sprzedaż w sklepie. Jak zatem powinna wyglądać ekspozycja zgodna z aktualnymi trendami?

Po pierwsze minimalizm. Nie ma nic gorszego niż przeładowane wnętrze sklepu,  a o taki efekt nietrudno, kiedy nieumiejętnie i przypadkowo ustawia się towary. Brak taktyki co do ekspozycji i sposobu prezentacji towarów jest zgubny we wszystkich branżach.

Na przykład w sklepach  z odzieżą wrażenie nieporządku może być spowodowane użyciem niejednolitych regałów czy wieszaków. Takie przestrzenie aranżacyjne skutecznie zniechęcają  klientów do odwiedzin punktu. Odpowiednia segregacja towaru wprowadzi do wnętrza porządek  i da większą przejrzystość asortymentu.

Bardzo istotna we  wnętrzu salonu sprzedaży jest wyspa z produktami, która jest pierwszym elementem na ścieżce klienta. Ekspozycja towarów w tym miejscu ma zachęcić do przejścia w dalszą część sklepu. Najlepiej aby była intrygująca, ciekawa, niekiedy też przewrotna. Nie można też zapominać o dalszych krokach konsumenta. Współczesny klient jest zazwyczaj zabiegany i chce błyskawicznie podejmować wszystkie decyzje, dlatego do zadań usługodawcy powinno należeć ułatwienie mu tego. Doskonałym na to przykładem jest trend total look’u, który możemy zauważyć praktycznie we wszystkich sklepach z ubraniami. Total look to eksponowanie odzieży w taki sposób, aby klient jak najszybciej miał możliwość z zapoznaniem się z kompletną ofertą asortymentową.

Niezależnie od branży i oferty, każdy sprzedawca chce pozyskać klienta i sprawić żeby wyszedł on ze sklepu z większą liczbą produktów niż zamierzał. Realizacja tego celu jest w dużej mierze zdeterminowana przez visual merchandising, dlatego zaprojektowanie ekspozycji warto powierzyć specjalistom. Koszty takiej usługi to od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, jednak z  punktu widzenia świadomych handlowców jest to  inwestycja, która szybko się zwróci.

Kontakt

FORBIS GROUP SP. Z O.O.
ul. Skierniewicka 16/20, 01-230 Warszawa
kontakt@forbisgroup.pl, +48 22 408 79 29

NIP: 525-252-22-55

REGON: 145869381

KRS: 0000638634

Logo Forbis group
All rights reserved 2024